Partizanov vesnik

List sportskog društva sa najvećim tiražom u SFRJ

Auto-moto klub ponovo aktuelan

od

u

NAVIJAČI PARTIZANA: DA LI ZNATE?

Tragom sećanja na moto klub Partizan: Hiljade vlasnika motornih vozila rado bi postali članovi kluba u porodici Partizana i obnovili na taj način jednu svetlu tradiciju

Setiće se neko i njih, razmišljajući o jednom klupskom stablu na kome klubovi niču kao grane. Predložiće neko danas — sutra da se opet pokuša u vreme ove opšte trke za motorima i motornim vozilima u ovom veku automobila, razmišljajući o Partizanovom auto-moto klubu koji bi s obzirom na popularnost društva imao na hiljade članova.


Sekcija za motorizam osnovana je u sklopu CDJA Partizan 1946. godine da bi 1950. godine prerasla u klub koji je ubrzo na žalost i prestao da radi…

Zlatno doba moto kluba bila je 1949. godina, kada su neustrašivim Partizanovim motociklistima nabavljene specijalne inostrane mašine…

Bila je to plejada neustrašivih, fantastičnih vozača.

Na primer:

  • Mate Parić prvi rukovodilac sekcije na „dekaveu“ od 500 kubika, koji je sam rekonstruisao, u Opatiji 1948. osvaja drugo mesto na državnom prvenstvu.
  • Radmilo Milenković iste godine u Opatiji sa „javom“ od 250 kubika postaje državni šampion.
  • Dragan Ilić na „javi“ od 250 kubika u više navrata trijumfuje na državnim prvenstvima.
  • Aleksandar Levaja na istoj mašini postaje omiljen širom zemlje.
  • Stevan Čabraja postaje državni prvak u Opatiji 1948. godine na „velosetu KTT“. On i danas drži jedan neobičan rekord: na motoru „HRD“ od 1000 kubika od 75 konjskih snaga, na autoputu Beograd — Zagreb, postiže prosečnu brzinu od 177 kilometara na čas!
  • Ljubiša Savić na serijskom „nortonu“ postaje brdski prvak Jugoslavije, Đorđe Nalević osvaja u Opatiji titulu najboljeg u klasi motora od 500 kubika sa prikolicom, Aleksandar Vidić i pokojni Drago Kamenar, takođe ostaju u sećanju svih onih — a bilo ih je tad na trkama i po 100.000 u Beogradu — koji su voleli ovaj dinamični i uzbudljivi sport…

Razmišljam sad u vreme kad automobili imaju nesumnjivu prednost nad motociklima baš o toj mogućnosti:

  • Partizan ima bar milion pristalica širom zemlje.
  • Partizan ima sijaset klubova, društva prijatelja „crno-belih“ širom zemlje.
  • Hiljade Partizanovih navijača imaju automobile, hiljade njih imali bi i želju da budu i članovi auto-moto kluba Partizan…
  • Nije li momenat, ima li danas takvih entuzijasta koji bi se latili posla da organizuju auto-moto klub?
  • Zar ne bi jedan auto-moto klub svojim prihodima u današnje doba mogao da finansijski pomogne i ostale klubove?
  • Šta o ovoj ideji misle motorizovani navijači Partizana, šta kažu klubovi prijatelja Partizana širom Jugoslavije?